5 λεπτά για Μένα · BLOG

Μάθε λοιπόν να ζεις ξυπόλυτη!

Ο Απρίλιος με τα άνθη του είναι παρών. Οι γυναίκες αναλαμβάνουν, αυτό που οι ειδικοί της διακόσμησης και του Feng Shui ονομάζουν, Spring Cleaning. Εδώ θα κάνω μια παύση. Θα ξυπνήσει η παραδοσιακή γριά που κρύβω μέσα μου, θα γελάσω ειρωνικά και θα πω «Είχες και στο χωριό σου μαρή Φενγκ Σουά? » Τέλος πάντων.

Στην Ελλαδάρα μας (και ναι, το λέω με περηφάνεια), οι νοικοκυρές καθαρίζουν το σπίτι, ξεστρώνουν τα χαλιά, τα πλένουν και τα αποθηκεύουν (παρόλες της αντιρρήσεις της κα Μοιραράκη ), στρώνουν πολύχρωμες κουρελούδες  ετοιμάζονται για την Λαμπρή.  

Στα νησιά, οι δρόμοι αφού καθαριστούν επιμελώς, βάφονται σε γκρί φόντο και ο πιο «καλλιτέχνης» της οικογένειας ζωγραφίζει σύμβολα που έχουν σχέση με το νησί και το Πάσχα.  Λουλούδια, καράβια, φάροι, κοχύλια, ψάρια (ή για να είμαστε πιο ακριβείς το  σχέδιο της φωτογραφίας)image3

«Όλα πρέπει να είναι έτοιμα. Θα περάσει από εδώ ο Χριστός ( Λιτανεία του Επιτάφιου)» λέει μια γριά στην νεότερη κόρη, που δείχνει να δυσφορεί.

Έχει πολλά να κάνει και να σκεφτεί ήδη, το μόνο που της έλειπε είναι το βάψιμο! Είναι μάνα τριών αγοριών, η Σαρακοστή πέρασε και δεν κατάφερε να παρακολουθήσει με ησυχία την Ακολουθία των Χαιρετισμών καθώς τα μικρά της αγγελούδια είχαν τις δικαιολογημένες για την ηλικία τους ανησυχίες.

Απορεί, πότε θα πάει στην εκκλησία με την ησυχία της. Μάλλον, όταν πια θα είναι και εκείνη γριά και κανείς δεν θα την έχει ανάγκη ή μάλλον θα είναι βάρος (γιατί ως βάρος τους κάνουμε, δυστυχώς βλέπουν τους εαυτούς τους).

Τα πάντα μαζί με τα παιδιά. «Ούτε να πάω στην εκκλησία μπορώ, ούτε να προσευχηθώ, ούτε καν στην τουαλέτα! Με ακολουθούν παντού! Μααααμά! Μαααμά! Λες και είναι προγραμματισμένα! Θεέ μου, δώς μου δύναμη!»

Ειλικρινά τώρα, θα τον νοιάξει τον Θεό, αν φέτος θα ζωγραφίσει λουλούδια ή οχι ;

Ο Θεός είναι παντού και «από Αυτόν εκτίσθησαν τα πάντα και από αυτόν κυβερνώνται, και εις δόξαν του Αγίου ονόματός Του αποβλέπουν. Εις Αυτόν ανήκει η δόξα στους αιώνας.» Ρωμ. 11,36

Σαν παιδί Του, ζητάει από μένα να προστρέχω σε Εκείνον κάθε ώρα, κάθε στιγμή, ανεξαρτήτως τόπου ή κατάστασης, για να τον δοξολογήσω «εν πνεύματι και αληθεία»  Δεν χρειάζεται καθημερινά, να προσπαθώ να βρίσκω το ιδανικό μέρος για να το κάνω. Μπορώ και από τον νεροχύτη της κουζίνας.

Δεν αγιάζουμε επειδή αλλάζουμε δραστηριότητες, αλλά επειδή αλλάζουμε τον λόγο για τον οποίο τις κάνουμε. Κάθε εργασία μπορεί να είναι προς Δόξα Χριστού.

«Εμένα η μητέρα μου μου έμαθε να λέω την ευχή. Όταν σαν παιδιά κάναμε καμμιά αταξία και πήγαινε να θυμώση, την άκουγα που έλεγε: « Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Όταν έβαζε το ψωμί στο φούρνο έλεγε: « Εις το όνομα του Χριστού και της Παναγίας». Και όταν ζύμωνε και όταν μαγείρευε, πάλι έλεγε συνέχεια την ευχή. Έτσι αγιαζόταν και το ψωμί και το φαγητό που έκανε, αγιάζονταν και αυτοί που το έτρωγαν. Πόσες μητέρες που είχαν αγία ζωή είχαν και αγιασμένα παιδιά!» Ο Άγιος Παΐσιος o Αγιορείτης


Ο Θεός να είναι στο μυαλό μου και στην αντίληψή μου.
Ο Θεός να είναι στα μάτια μου και στην όρασή μου.
Ο Θεός να είναι στο στόμα μου και στα λεγόμενά μου.
Ο Θεός να είναι στην καρδιά μου και στα συναισθήματα μου.
Ο Θεός να είναι στον θάνατό μου και στην αναχώρησή μου. 

Walford Davies

Κάθε στιγμή μπορεί να είναι μια ευκαιρία για δοξολογία.

«Καθαρίζω τo σπίτι μου και τιμώ  Εσένα Πατέρα, για όλα τα επίγεια αγαθά που μου έχεις προσφέρει.»

Κάθε στιγμή προσφέρεται ως ευκαιρία για να μιλήσω σ ‘Αυτόν που δεν με εγκαταλείπει ποτέ.

«Πατέρα, είμαι έτοιμη να εκραγώ. Τα κλάματα του μωρού, οι διαπληκτισμοί με τα  παιδιά, τα φαγητό που κάηκε και το ρολόι που κάθε πρωί χτυπάει και μου έρχεται να το σπάσω. Πατέρα, στάσου δίπλα μου σε αυτή την ώρα ανάγκης! Χάρισέ μου το Έλεος  Σου!»

Κάθε στιγμή είναι μια ευκαιρία για να δοξάσω τον Δημιουργό του Ουρανού και της Γης.

Μπορώ να δαπανήσω χρήματα για ένα φανταχτερό μπλουζάκι (το οποίο θα φορέσω το πολύ 2 φορές!) ή για το φαγητό ενός ανθρώπου πεθαίνει από την πείνα. 

Α! και κάτι για να με θυμάσαι, φίλη που θες να είσαι μέσα στην μόδα : Η μέση Νεοϋορκέζα αγοράζει το 80% των νέων της ρούχων από Thrift Stores (= Ρούχα με το κιλό – Καινούργια ρούχα αλλά «σπασμένα νούμερα» ). Εσύ τι το σκέφτεσαι ;

Πηγή Έμπνευσης : Celebrities Who Shop at Thrift Stores

Oλα τα υπόλοιπα (νοικοκυριό, επιχείρηση κτλ ) τα αγοράζουν από την υπεραλυσίδα καταστημάτων Dollar Tree (θα βαρεθείς να το ακούς στο youtube – είναι το δικό μας «ότι πάρεις 1 ευρώ») – Αν δεν γνωρίζεις κάτι από τα παραπάνω, σταμάτα να πιστεύεις πως ξέρεις τι σου γίνεται.

Μπορώ να διαβάσω μια πολιτική εφημερίδα ή να προσευχηθώ για 5 λεπτά για την πνευματική πρόοδο της χώρας μας. Πόσο καλύτερος θα ήταν αυτός ο κόσμος;

Δεν είναι μια νομικίστικη αντίληψη. Πρόκειται για Εκείνον που αναστήθηκε από τους νεκρούς, που ζεί μαζί μου και μέσα μου, κατευθύνοντας με σε κάθε βήμα της διαδρομής.

Η Βρετανίδα ποιήτρια Elizabeth Barret Browning  γράφει σε κάποιο ποίημά της:

«Earth is crammed with heaven,

Τα σπλάχνα της Γης είναι γεμάτα Παράδεισο

and every common bush afire with God;

και κάθε κοινός θάμνος φλέγεται από τον Θεό

but only he who sees takes off his shoes.

Αλλά μόνο αυτός που βλέπει, βγάζει τα παπούτσια του!

The rest sit around it and Pluck blackberries.

Οι υπόλοιποι κάθονται γύρω από αυτό και κόβουν τα βατόμουρα.»

Βλέπω την παρουσία ενός πανταχού παρόντα Θεού σήμερα ; Τώρα ; Κάθε στιγμή;

Και αν ναι, βγάζω τα υποδήματά μου ή κάθομαι και τρώω μούρα;

Αγαπημένη μου φίλη, αν εξοργισμένη, φωνάζεις τα παιδιά σου, να πάνε να κοιμηθούν, όχι απλά έχεις φάει μούρα, έχεις μπουκώσει τόσο που θες 3 σόδες και 5 ώρες περπάτημα για να συνέλθεις. Αν μουρμουρίζοντας μαντάρεις κάλτσες, άστο καλή μου, γιατί θα τρυπηθείς! Άσε που η κάλτσα αποκλείεται να φοριέται! Πάρε από την λαϊκή καινούργιες καλύτερα!

Γιατί ο Θεός είναι παρών και σε εκείνες τις στιγμές!

Γιατί και εκείνες οι στιγμές είναι τόσο ιερές όσο και οι ώρες που βρίσκεσαι στην εκκλησία και προσπαθείς να νιώσεις κατάνυξη. Μάθε λοιπόν να ζεις ξυπόλυτη. Γιατί κάθε έδαφος είναι ιερό. Κάθε στιγμή είναι Αγία.

Σχολιάστε

