BLOG · Γράμματα Φίλων

Ένα γράμμα για τον γιο μου

Αγαπημένο μου παιδί

Σήμερα κατάλαβα, για πρώτη φορά, πόσο όμορφο και δύσκολο μαζί είναι να είσαι πατέρας.

Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια  για να γίνει, αλλά και μια στιγμή, για να καταλάβω το δώρο που μου χάρισε απλόχερα η ζωή.

Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι ένας ονειροπόλος, προβληματικός, αγχώδης, νεαρός όπως εγώ, θα κατάφερνε να γνωρίσει την Αγάπη, μέσα από τα μάτια ενός μικροσκοπικού όντος, που αιχμαλώτισε την καρδιά μου, από την πρώτη στιγμή που ήρθε στο φως.

Παλικάρι μου, κανένας στον κόσμο δεν είναι πιο τυχερός από μένα που σε έχω παιδί μου.

Δεν ξέρω γιατί, αλλά τώρα θέλω να σου πω, όλα όσα κρατάω στην καρδιά μου, για σένα όλα αυτά τα χρόνια.

Όλοι λένε για τις μανάδες, θα βαρεθείς  να τα ακούς, όταν θα γίνεις και συ μπαμπάς, όταν και εσύ γενναία θα περάσεις στο παρασκήνιο και θα κοιτάς με δέος, το θαύμα της γέννησης του δικού σου παιδιού.

Ξέρω, δεν θα σου αρέσει και πολύ. Όλοι θα ασχολούνται με το παιδί σου και εσύ στα κρυφά, μετά το τέλος της μέρας, αφού όλοι θα έχουν κοιμηθεί, θα μπορείς να περνάς χρόνο με το σπλάχνο σου και θα του λες μυστικά και συμβουλές, που κάθε πατέρας οφείλει να λέει στο μωρό του.

Δεν είχα ποτέ καλή φωνή, αλλά δεν άφησα ούτε ένα βράδυ χωρίς να σου πω έστω και ένα τραγούδι.

Ήθελα να ξέρεις πως είμαι εδώ, κοντά σου και πως όσο ζω κανένας δεν θα μπορέσει να σε πειράξει. Πάντοτε ήμουν δειλός, μα ήσουν τόσο μικρός και ανίσχυρος, που ακόμα και την ζωή μου θα χανα για σένα.

Για να σαι εσύ ασφαλής. Εσύ ήσουν η δύναμη μου.

Η μαμά σου πάντοτε με κορόιδευε. Μου έλεγε, πως κάθε φορά που έπρεπε να σου μάθω κάτι, έπαιρνα πόζα παγονιού, που φουσκώνει το σώμα του, για να δείξει τα πολύχρωμα φτερά του.

Είμαι περήφανος γιε μου, γιατί μου επέτρεψες να σου δείξω όλα όσα ήξερα. Να μοιραστώ μαζί σου τις αξίες μου, τις αρχές μου και τις ιδέες μου, ακόμη και το ψάρεμα που ξέρω πως ποτέ δεν συμπάθησες. Ήθελα να έχω χρόνο μαζί σου… ήξερα πως κάποτε θα ανοίξεις τα φτερά σου, όχι σαν παγόνι, αλλά σαν αετός και θα πετάξεις μακριά … και να τώρα που ήρθε η στιγμή.

Είσαι χαρούμενος, το ξέρω.

Επιτέλους το όνειρό σου θα γίνει πραγματικότητα και μόνο ο Θεός ξέρει πόση αγωνία αλλά και χαρά έχω μέσα μου.
Δεν ξέρω τι να κάνω……

Επέτρεψε μου για μια τελευταία φορά, να κάνω αυτό που ξέρω καλύτερα.

Τα φτερά μου έχασαν το χρώμα τους, οι συμβουλές μου όμως, ίσως να τις βρεις χρήσιμες αν και πολυκαιρισμένες.

Αν όχι… μην τις πετάξεις μπροστά μου… άσε με να είμαι για λίγο ακόμα ο μέντοράς σου… και μετά φύλαξέ τες σαν τα αναμνηστικά βραβεία του σχολείου ή σαν τις παιδικές ζωγραφιές, που ακόμη η μαμά σου έχει κρεμασμένες στην κουζίνα ή ακόμα καλύτερα, σαν τον μικρό στρατιώτη που με τόση καλοσύνη, έχεις  κρατήσει στο ράφι σου τόσα χρόνια.
Δώσε μου λίγο ακόμη χώρο στην ζωή σου, όπως τότε που ήσουν μωρό και ξυπνούσες μες την νύχτα αναζητώντας την αγκαλιά των γονιών σου.

Τίποτα δεν ωριμάζει και δεν ολοκληρώνει περισσότερο έναν άνδρα από την Αγάπη. Ναι καλά διάβασες.

Α-ΓΑ-ΠΗ

Ποτέ για κανένα λόγο, με κανέναν τρόπο μην λερώσεις την Αγάπη. Είναι η Αρχή και το Τέλος κάθε άνδρα.

Χωρίς εκείνην είσαι μισός. Νεκρός και Ανύπαρκτος.  Μάθε να αγαπάς.

Μάθε να αγαπάς τα πάντα : τους ανθρώπους, τα δένδρα, τα ζώα, τα βουνά, τα ποτάμια , τα πάντα. Όλα είναι εδώ για να υπηρετήσουν ένα μεγάλο σκοπό όπως και εσύ. Και τα έχεις ανάγκη όπως και εκείνα σε έχουν ανάγκη. Ήταν εδώ πριν έρθεις εσύ και πρέπει να παραμείνουν αν όχι καλύτερα, τουλάχιστον ακέραια.

Ένας σπουδαίος άνδρας δεν γκρεμίζει αλλά χτίζει : γέφυρες πόλεις, σπίτια, ευκαιρίες, σχέσεις και ζωές.
Πάντοτε να λες κάτι καλό για τον καθένα. Όλους ανάγκη τους έχεις. Είμαστε όλοι άνθρωποι.

Και οι άνθρωποι δημιουργήθηκαν για να ζουν ΜΑΖΙ.

Ένας σπουδαίος άνδρας είναι ειρηνοποιός: Δεν τσακώνεται, δεν προσβάλλει, δεν ταπεινώνει, δεν χειροδικεί. Ξέρει πόσα πολλά διακυβεύονται με τον πόλεμο.

Κάθε ζωή είναι σημαντική και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να την αφαιρέσει. Μαθαίνεις να πολεμάς αλλά πόλεμο κάνεις μόνο όταν χρειάζεται. Όταν θα πρέπει να υπερασπιστείς την πατρίδα σου και την ελευθερία.

Ένας σπουδαίος άνδρας ξέρει πότε πρέπει να μιλήσει: Ο θυμός δεν έκανε ποτέ καλό σε κανέναν, η ζήλια και το ψέμα είναι φίδια που θέλουν ύπουλα να σε ακινητοποιήσουν και να σε καταπιούν. Μην κάνεις ποτέ παρέα μαζί τους. Δεν κάνουν φίλους αυτά.

Να μιλάς πάντοτε με πραότητα και ύστερα από πολύ σκέψη. Να λες με θάρρος την γνώμη σου, μα μάθε να ακούς. Μην ακούς για να μπορείς να απαντάς σωστά όπως στο σχολείο, αλλά να ακούς για να μαθαίνεις.

Η σοφία των άλλων, προήλθε από τον κόπο που έκαναν, τα λάθη και τα σωστά, μαθήτευσε σε αυτούς!

Ένας σπουδαίος άνδρας είναι λάτρης της εξερεύνησης: Εξερεύνησε την γη, το διάστημα, τις ιδέες, αλλά κυρίως και πρωτίστως τον εαυτό σου. Μάθε ποιος είσαι. Ανακάλυψε τον λόγο που βρίσκεσαι σήμερα εδώ.

Μην φοβηθείς ακόμη και να αμφισβητήσεις εμένα, εσένα, τα πάντα.

Ένας σπουδαίος άνδρας ερωτεύεται με πάθος : Μην ερωτευτείς τον εαυτό σου, δεν θα βγάζει πουθενά αυτό. Είμαστε όλοι μια κουκκίδα μέσα στο σύμπαν. Τίποτα παραπάνω.

Μα η ζωή μου απέκτησε ένα άλλο νόημα, μόλις κατάλαβα πως το μόνο που ζητούσα, είναι να βρεθώ στα σκαλοπάτια της γυναίκας, που με το χαμόγελο της ανασταίνει και νεκρούς.

Λατρεύω την μαμά σου. Τρελαίνεται με το παραμικρό! Οι συνειρμοί της με αποσυντονίζουν. Κάνει τα εύκολα – δύσκολα και όλα τα δραματοποιεί … και εγώ σαν ρωμαλέος άνδρας σπεύδω να την σώσω. Μου αρέσει πολύ να τη σώζω.

Εγώ, μόνο ξέρω, πότε έχει ανάγκη: Πότε πρέπει να την αγκαλιάσω σφιχτά και πότε να της κάνω χώρο να «παρελάσει» περήφανα από μπροστά μου. Πότε πρέπει να κάνω πίσω και πότε να πάρω την ευθύνη για όλα. Με ωρίμασε η Αγάπη της. Βασικά άνθρωπο με έκανε!( Αυτά μεταξύ μας όμως).

Ο άνδρας γίνεται άνδρας μέσα από την ένωση με την γυναίκα που ποθεί. Μην γυρίσεις την πλάτη σου στον έρωτα και ποτέ μην εκμεταλλευτείς την καρδιά μιας γυναίκας, δεν θα σαι γιος μου αν το κάνεις!

Ένας άνδρας είναι πάντοτε άνθρωπος της Πίστης: Όταν η μητέρα μου πέθανε, ο πατέρας μου μας μεγάλωσε μόνος του. Δεν είχε την παραμικρή ιδέα σε τι περιπέτειες θα έμπαινε. Ήταν πολύ περήφανος, δεν ήθελε την βοήθεια κανενός.

Είχε μόνο όπως μου έλεγε το Άγιο Πνεύμα να τον καθοδηγεί. Συνήθιζε να λέει ότι ο Θεός είναι Αγάπη.

Μήπως δεν το λέει και το Ευαγγέλιο; Ο Θεός είναι η Αλήθεια, η Αγάπη και η Ζωή, μα πιο πολύ από όλα, νιώθω πως είναι μια ατελείωτη και χωρίς όρους Αγάπη.

Δούλευε όσο άντεχε το κορμί του. Και φρόντιζε πάντα να γεμίζει την καρδιά και το μυαλό του με την Αγάπη του Θεού, για να μπορέσει να την προσφέρει σε μας, τα παιδιά του.

Έτσι προσπάθησα και εγώ να κάνω. Ήθελα να σου προσφέρω ένα καλύτερο μέλλον, να μάθεις πράγματα, να γνωρίσεις τον κόσμο, μα πιο πολύ ήθελα να γίνω καλύτερος για τον γιο μου και να σε γεμίσω με Αγάπη, γιατί ξέρω πως αυτό μετράει για τον Θεό και για σένα.

Αυτό είναι όλο. Έκανα ότι μπορούσα. Κανένας δεν θα μπορούσε να κάνει περισσότερα.

Σε αγαπώ για πάντα

Ο μπαμπάς σου

 

Σχολιάστε

